6 Şubat 2016 Cumartesi

Cumartesi İlk 10: En Sevdiğim Distopya Kitapları


Sevgili Akın'ın (Optik'in Kitap Blogu) başlattığı #Cumartesiİlk10 tüm hızıyla devam ediyor. Bu hafta konu başlığımız sevdiğimiz distopya kitapları. 

Az okuduğum bir tür olduğu için "en sevdiğim" listem iki elin parmaklarına ulaşamadı. Neden mi az okuyorum? Çünkü bu kitaplarda anlatılan evrenlerin aslında dünyamızdan hiç de uzak olmadığını, aynı savaşı, aynı vahşeti, aynı yok oluşu, aynı açlığı yaşadığımızı görüyorum ve tüm bunlar beni yeterince rahatsız ediyorken bir de kalkıp keyif amaçlı okumak... bana ruhen iyi gelmiyor.

Ha arada bir istisna yapıp okuduğum, yazarına bayıldığım, okuyup fena değildi dediğim ya da okumak istediğim kitaplar da yok değil tabii ki...

İşte onlar:

En sevdiklerim;

1. Bin Dokuz Yüz Seksen Dört - 1984 (George Orwell)

Distopya türünün babası. Rahatsız edici güzellikte bir roman. Rahatsız edici ve sinir bozucu. Amacı da o zaten. 

2. Açlık Oyunları Serisi - The Hunger Games (Suzanne Collins)

Distopya türünü genç yetişkinlerin de sevebileceği bir şekle sokan Suzanne Collins, seride mıntıkalara ayrılmış bir ülkede, mıntıkalar arasından seçilen gençlerin sağ kalmak için Açlık Oyunları arenasında verdiği mücadeleyi ve bu oyunların ardında dönen pis işleri konu ediyor. Etkilendiğim hikayelerden biri... fakat hala son kitabı okumadım. Okumak da istemiyorum sanırım. 

3. Bana Dokunma Serisi - Shatter Me (Tahereh Mafi)

Post-apokaliptik bir dünyada geçen roman, karakterlerin tuhaf yetenekleri/güçleri ile ilk başta bana X-Men'i çağrıştırsa da devam kitaplarında hikaye kat kat güzelleşti ve tadını damağımızda bırakarak final yaptı. Bayıldığım yazar, Tahereh Mafi'nin güçlü kaleminden çıkan sevilesi karakterleri (Adam hariç, onu sevmem mümkün değil) ve onların verdiği mücadeleyi okumak çok keyifliydi.

4. Eşleşme  - Matched (Ally Condie)

Bir dünya düşünün sizin hangi işi yapacağınıza, kiminle evleneceğinize hatta ne zaman öleceğinize bile sistem karar veriyor. Nefret edilesi değil mi? Bu nefret edilesi kurguyu bile şiirsel, şiirlerle dolu romantik bir hikayeye dönüştüren Ally Condie'ye bayılıyorum!

Do not go gentle into that good night...

5. Beni Seç Serisi - The Selection (Kiera Cass)

Bu defa kast sisteminin uygulandığı bir ülkeyi ve ülkenin genç kızlarının prensle evlenmek için verdiği mücadeleyi konu eden bir kitap serisine geliyoruz; Beni Seç, Elit, Sonsuza Dek... Prens Maxon ve onu etkileme savaşına düşen kızların entrikaları, hikayenin geçtiği dünyadan çok daha eğlenceli. Eğlence yer yer devam etse de devam kitaplarında aksiyon ve dramın dozu daha da artıyor. 

Fena değildi dediklerim;

6. All Birds in the Sky (Charlie Jane Anders)

Geçtiğimiz haftalarda okuduğum bir post-apokaliptik hikaye daha. Bu kitapla ilgili bloga da bir ara yorumlarımı gireceğim fakat kısaca anlatmak gerekirse yok olmak üzere olan dünyanın bilim ve büyü ile kurtarılmasını konu ediyor. Bilim ve büyü topluluklarına mensup iki çocukluk arkadaşının zaman zaman karşı karşıya kaldığı bu dünyayı kurtarma mücadelesi tuhaf ama etkileyici.


7. Labirent: Ölümcül Kaçış - The Maze Runner (James Dashner)

Bana yer yer Lost'u anımsatan hikaye heyecanı yüksek, ürkütücü ve etkileyici. Orijinalliği konusunda hala şüphelerim olsa da devam kitaplarını okumak istiyorum. 

8. Göçebe - The Host (Stephenie Meyer)

Stephenie Meyer'ın Alacakaranlık'tan sonra yazdığı, ona şöhreti getiren vampir kitaplarından farklı türdeki Göçebe, bilim kurgu ve distopya türünü harmanlıyor, araya bolca romantizm ve dram da ekleyince ortaya herkesin sevebileceği bir kitap çıkıyor. 

9. Uyumsuz - Divergent (Veronica Roth)

Okuduğum dönemde sevdiğim ama şimdi geriye dönüp baktığımda aslında o kadar da orijinal bulmadığım bir hikaye. Neden sevdim, neyi sevdim bilmiyorum ama sanırım görüşümde etkili olan tek faktör karakterlerdi. 

Okumak için can attıklarım;

10. Hayvan Çiftliği - Animal Farm (George Orwell)

Neredeyse üç yıldır ha okudum, ha okuyacağım diye diye bir türlü okuyamadığım kitap. Neyi bekliyorum, onu ben de bilmiyorum :)

Okumak için can attıklarım - Bonuslar;

11. Fahrenheit 451 (Ray Bradbury)

12. Beni Asla Bırakma - Never Let Me Go (Kazuo Ishiguro)

13. Otomatik Portakal - A Clockwork Orange (Anthony Burgess)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder