24 Mart 2016 Perşembe

Kitap Yorumu: Kupa Altılısı (by L.H. Cosway)

Orijinal Adı: Six of Hearts
Yazarı: L.H. Cosway 
Çevirmeni:
Yayınevi: Yabancı Yayınları
Türü: Yeni Yetişkin, Romantik, Çağdaş Edebiyat
Baskı Yılı: Mart, 2016
Sayfa Sayısı: 416

Öne çıkın ve Jay Fields'la tanışın. 

İllüzyonist. Mentalist. Hilebaz. 

Ben üçgenler halinde düşünürüm, siz düz çizgiler halinde. 

Ben masayı gösteririm ve sizi bunun bir sandalye olduğuna ikna ederim.
Göz yanılsaması, el çabukluğu, hedef şaşırtma. Ben kandırırım ve dolandırırım.
Ama en önemlisi, iyi bir gösteri sergilerim.
Bütün dünya benim birini öldürdüğümü düşünüyor ama yanılıyorlar. Sabredin. Hepsi planın bir parçası.
İstediğim şey intikam. Kendim için, onun için. Altımız için.
O beni hatırlamaz ama her şeyin sebebi o. Bütün bunların sonundaki ödül. İrademe sahip olabilirsem tabii. Belki de ufak bir kaçamak yaparım, ufacık.
Haydi, bir kart seçin. İçeri gelin ve şovu izleyin. Ellerime bakın. O kadar dikkatli bakarsınız ki görmeye odaklanmışken gerçekleşen şeyleri fark edemezsiniz. Dünyanızı orada, sahne ışıkları altında yıkacağım.
Müdahale etmek için çok geç olana dek beni fark etmeyeceksiniz bile.
Tek bir kalbim var ve büyük planımı başarıyla tamamladıktan sonra kalbimi ona teslim edeceğim.

Arkanıza yaslanıp rahatlayın ve onun, hikâyemizi anlatmasına izin verin. Olağanüstü bir yolculuğa çıkmak üzeresiniz.

"Bu kitap sizi etkileyecek! Cosway'in karakterleri arasındaki gerilim sayfalardan taşıyor." - A. Meredith Walters, New York Times çoksatan yazarı

"Okuru şaşkına çeviren sonuna bayıldım." 
- Penny Reid

"Bazı yazarların kalemleri beni büyülüyor, çünkü onların yarattıkları dünyayı görebiliyor, o dünyanın seslerini duyabiliyor ve yüreklerinde hissettiklerini yaşayabiliyorum."
- Marie Hall, New York Times çoksatan yazarı

Bir adam düşünün karizmatik, zeki (fazlasıyla zeki), sevimli, esprili, Sherlock hayranı, öyle ki love interest'ine Watson diye hitap ediyor (ben direk melt) ve bir de üstüne Irish (bir daha melt). Hiç gerçekçi gelmiyor değil mi? Eh değil zaten :( Kendisi Kupa Altılısı'nın - gerçek olsa dediğimiz - yetenekli illüzyonisti Jay oluyor.

Jay, hakkında dedikodu haberleri üretip kariyerini bitirmenin peşinde olan bir gazeteye dava açmak ister ve soluğu anlatıcımız olan Matilda'nın avukat babası Hugh'un yanında alır. Fakat ofisten bir avukat yerine kiralık oda bularak ayrılır. Matilda bu fikre pek sıcak bakmasa da daha ilk andan itibaren ilgisini cezbeden Jay'in evlerine yerleşmesine engel olamaz. Zamanla Matilda ile sıkı arkadaş olan Jay, Hugh'u davayı alması için ikna etmenin peşindedir. Tatlı dil yılanı deliğinden çıkarır derlermiş değil mi? Eh Jay de sevimliliğine sevimlilik katıp Hugh'un gönlünü kazanır. Çünkü büyük planı için bu davada Hugh'un avukat konumunda olması onun için çok önemlidir.

Günler geçtikçe Matilda ve Jay arasındaki yakınlık artar ve ilişkileri arkadaşlıktan öteye geçtiğinde Jay planını bozabileceği endişesiyle Matilda'dan uzaklaşır. Bu durum zamanla bir kedi-fare oyununa döner. Matilda uzaklaşır Jay yakınlaşır, Jay uzaklaşır Matilda onu geri kazanmak için çabalar... Sıkıcı gibi görünse de aslında bu bölümler çok eğlenceli ve duygusal.

Jay'in bir şeyler, hem de büyük bir şeyler sakladığını düşünen Matilda'nın aklı karmakarışıktır. Zamanı geldiğinde her şeyi açıklayacağına söz veren Jay davanın bitimini beklemesini söyler.

Dava süreci sürprizlerle doludur. Başından beri tahmin edilebilecek şeylere artı olarak daha büyük sürprizler yaşanır. Jay'in sahnelediği büyük gösteri sona erdiğinde ise kurgu adeta çorap söküğü gibi dökülür.

Kitabın anlatıcısı eğlenceli olunca sanırım hiç sıkılmadan, elden bırakmadan okumak istiyor insan. Bu kitap da benim için öyleydi. İlüzyon dünyası zaten yeterince ilgi çekiciyken bir de böyle bir kurguyla ele alınması çok çok daha merak uyandırıyor. Jay'in ilüzyon numaralarını okurken adeta izliyormuş gibi hissettim. Yazar bu konudaki tasvirlerde çok başarılıydı. 

Müthiş bir kurgu, harika karakterler ve sevimli, hüzünlü bir aşk hikayesi.


2 yorum:

  1. Çok merak ediyorum bu kitabı. Elimde okunacak onca kitap olmasına rağmen en kısa zamanda alıp okumayı düşünüyorum^^ Yorum için teşekkürler!*-*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi okumalar! Umarım sen de benim kadar keyif alırsın :)

      Sil