14 Nisan 2016 Perşembe

Eğlence Meğlence: Yak, Yeniden Yaz, Tekrar Oku

Sevgili PeriodicLibrary eğlenceli mi eğlenceli bir etkinlik başlatmış "Yak, Yeniden Yaz, Tekrar Oku". Vampirellanın Güncesi blogunda görünce ben de yapmak istedim.


 - Kurallar -

1. Rastgele okumuş olduğun 3 kitap seç.
2. Seçtiğin kitaplardan hangisini yakacağına, yeniden yazacağına ve tekrar okuyacağına karar ver.
3. En az 3 tür tamamlayana kadar devam et.

Kitap seçme konusunda berbat olduğumu fark edince arkadaşlarımdan yardım aldım. Goodreads'deki "Read" klasörümden benim için 3 kitap seçmelerini istedim. Sağolsunlar hiç acımadılar.

Tur #1 | Yak - Yeniden Yaz - Tekrar Oku


Yak: All the Birds in the Sky

Yakılacak bir kitap değil. Kesinlikle değil. Ama 3 kitap arasından kıyabildiğim tek kitap bu olurdu sanırım. Keyifle ve ilgiyle okuduğum bir post-apokaliptik bilim kurgu hikayesi. Yeniden yazılabilecek noktaları var aslında ama Fangirl'ü yakmaya kıyamam.

Yeniden Yaz: Fangirl

Yeniden yazılacak nesi var bilmiyorum bu kitabın. Yok çünkü. Ama karakterle konuşma şansım olsaydı biraz relax olmasını söyleyebilirdim.

Tekrar Oku: İki Şehrin Hikayesi

Okuyalı çok olmadı aslında. Yani üzerinden uzun yıllar geçmedi ama yeniden ve daha iyi bir baskısını okumak çok isterim.

Tur #2 | Yak - Yeniden Yaz - Tekrar Oku



Yak: Grey | YORUM

Baştan sona gereksiz bir kitap bence. Sırf hayranları tatmin etmek adına yazılmış ki tatmin ettiği de söylenemez. Birkaç detay dışında neredeyse farklı bir bakış açısı olduğuna bile inanmak zor. Sooo yak gitsin!

Yeniden Yaz: Eversea

 Yakılası bir kitap daha. Ama yeniden yazılsa belki biraz daha okunulası olabilirdi. Sığ noktalarını değiştirir daha gizemli ve eğlenceli bir hale getirirdim sanırım.

Tekrar Oku: Göremediğimiz Tüm Işıklar | YORUM

Okuyalı birkaç ay oluyor aslında ama çok uzun bir sürece yayarak okuduğum için tekrardan okumak isterdim.

Tur #3 | Yak - Yeniden Yaz - Tekrar Oku


Yak: Çırılçıplak 

Bomboş bir kitap daha. Sevilecek tek bir yanı dahi yok. Yakalım.

Yeniden Yaz: Bir Başka Mavi | YORUM

Çok çok sevdiğim bir kitap ama tek kusuru sonu ve "yok artık bu kadar da olamaz" dedirten çözülme anı. Bu kadar tesadüf gerçekliği yok etti sanki. Ufak bir değişiklik uygun olabilirdi.

Tekrar Oku: Hothouse Flower

Aslında bunu geçenlerde yaptım. Tumblr'da denk geldiğim bir alıntı "aç beni oku" diye dürttü adeta ve açtım okudum. İki günde bitirdim. Seviyorum bu seriyi ve karakterleri.

Tur #4 | Yak - Yeniden Yaz - Tekrar Oku


Yak: Beautiful Bastard

Yak! Direk yak gitsin! Nefret ettiğim kitaplardan biri. Amaçsızca yazılmış seks sahnelerinden ibaret.

Yeniden Yaz: Shatter Me | YORUM 

Bir Tahereh Mafi kitabını yeniden yazmak benim ne haddime ama bu kitabın cidden yeniden yazılmaya ihtiyacı var. Dili, üslubu falan inanılmaz güzel ama karakter özellikleri bir noktadan sonra aşırı X-Men kokuyor. Değiştirmek isterdim.

Tekrar Oku - Ölü Ozanlar Derneği

İlk defa neredeyse 15 yıl önce okumuştum. Ardından birkaç defa daha okudum. Her yaşta farklı bir tat veriyor. En son 3-4 yıl önce okumuştum, sanırım tekrar okuma zamanı gelmiş.

Tur #5 | Yak - Yeniden Yaz - Tekrar Oku


Yak: Araf

Yakalım. Melek hikayeleri falan cezbedince "e hadi okuyayım" demiştim. Ne karakterleri ne de hikayeyi hiç mi hiç sevmedim.

Yeniden Yaz: Şafak Vakti

İlk çıktığı yıllarda bu soru sorulsa direk yakalım derdim ama üstünden zaman geçip, içim soğuyunca yakmak yerine yeniden yazmayı tercih ediyorum. Kötü değildi kesinlikle (özellikle part 2 her zaman favorim olacak) ama vampir bebek olayı fazlasıyla gereksizdi. O kısmı atıp yoluma devam edebilirim. Jacob & Bella'yı barıştırmanın başka yolu mu yok allasen?

Tekrar Oku: Sempre

Tadı damağımda kalan kitaplardan biri daha. Karakterleri, hikayesi ve kurgusu ile müthiş bir etki yaratıyor. Önce fanfiction daha sonra kitap olarak (ki bu fanfiction halindan fazlasıyla farklıydı) okudum ve Türkçe edisyonu çıkınca bir kez daha okumak istiyorum.

Beğendiyseniz bu eğlenceli etkinliği siz de yapabilirsiniz. İsteyen herkes davetlidir :)

2 yorum:

  1. Katıldığın için çok teşekkür ederim ^____^
    Beautiful Bastard'ı biraz merak ediyordum ama madem yakıyorsun ben de tamamen vazgeçtim merakımdam.
    Araf ne kadar boş bir kitaptı gerçekten. Ne konusu ne karakterleri ne üslubu hiçbir yerden kurtarmıyordu. Kitap yarım bırakma alışkanlığım pek yoktur ama Arafta dayanamamıştım :D
    Konudan alakasız ama blogunun teması, düzeni falan çok güzel. Ben çok beğeniyorum blogunu söylemek istedim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vesile olduğun için ben teşekkür ederim :)

      Araf'ı sevmediysen Beautiful Bastard'dan gönül rahatlığıyla vazgeçebilirsin çünkü cidden çok kötüydü. Ben de yarım bırakmamak için bu yakılası kitapları sonuna kadar okudum maalesef. Bir açıdan iyi oldu; güzel kitapların kıymetini bilmemi sağladı.

      Çok çok teşekkür ederim! "Soğuk" göründüğünü düşünüyordum ama göze hoş görünüyor olmasına sevindim :D

      Sil