10 Eylül 2016 Cumartesi

Kitap Yorumu: Kargalar Meclisi (by Leigh Bardugo)

Orijinal Adı: Six of Crows
Yazarı: Leigh Bardugo
Çevirmeni: Ömer Mülazım
Türü: Fantastik, Genç Yetişkin
Yayınevi: Novella Dinamik
Baskı Yılı: Mart 2016
Sayfa Sayısı: 528

İntikam duygusuyla yanıp tutuşan bir mahkûm. Bahis düşkünü bir keskin nişancı Ayrıcalıklı hayatını geçmişte bırakan bir kaçak, Hayalet ismiyle tanınan bir casus Hayatta kalmak için sihir kullanan bir cellat Ve hepsini bir araya getiren kaçış uzmanı bir hırsız, 6 Tehlikeli serseri 1 Imkânsiz görev. Bu ekip büyük bir felaketi önleyebilecek tek seçenek, tabii önce birbirlerini yok etmezlerse.


Bu kitaba bayıldım! Çok sevdim, deli sevdim. Karakterleri, kurgusu, aksiyonu hepsi yerli yerindeydi.

Azılı hırsız Kaz Brekker ve beş kişilik çılgın ekibinin, Grisha ırkı için oldukça tehlikeli ve sonsuz bir güç bahşeden uyuşturucu madde Jurde Parem'i keşfeden profesörü güvenli ellere teslim etmek adına Buz Sarayı'na girişi konu ediliyor. Hikaye boyunca Kaz'ın ve ekibinin keskin zekaları sayesinde binbir beladan nasıl kurtulduğuna ve onların sırlarına, zaaflarına, ihanetlerine tanık oluyoruz.

Tüm karakterler oldukça sevilesi ama Kaz ve Nina'ya ayrı bayıldığımı söylemeliyim. Jesper da onları takip eder sanırım.

"Ben bir işadamıyım. Ne eksik ne fazla."
"Sen bir hırsızsın, Kaz."
"Ben de öyle demedim mi zaten?"

Leigh Bardugo'yu Grisha Serisi ile tanımış ama serinin ilk kitabını yalnız okuyabilmiştim. Grisha dünyası oldukça ilgi çekici ve macera dolu fakat nedense serinin anlatıcısı Alina yüzünden olsa gerek bir türlü tam olarak kendimi kaptıramadım ve devam kitaplarını okuyamadım.

"Neden bugüne kadar hiçbir Grisha sizin adil mahkemelerinizde masum bulunmadı öyleyse? Çünkü bizim suçumuz var olmamız. Bizim suçumuz kendimiz olmamız."

Fakat durum bu seride çok farklı. Karakterlerin her biri birbirinden farklı, etkileyici geçmiş hikayeleri ile sürükleyici maceralara atılan tipler. Hepsi hırsız. Sahtekar ve kumarbaz. Hatta bir de mahkumumuz var. Bir suç çetesi. Ocean's Eleven filmini biliyor musunuz? Heh, işte aynen o tarz bir aksiyon söz konusu. Sonuna kadar merakla okutup, hop oturtup hop kaldırıyor.

"Kaz ikimizi de öldürür."
"Eğer gerçeği öğrenirse."
"Kaz Brekker'a yalan söylemeyi denedin mi hiç?"

Bu hikayede beni azıcık rahatsız eden tek şey sanırım karakterlerin yaşı oldu. Genç yetişkin türüne uyması için bu şart belki, ama böylesi bir aksiyon ve suç şebekesinin, özellikle de Kaz gibi bir liderin 18 yaş altısı olması, nasıl desem, biraz absürd geldi. Fakat öte yandan, baktığımızda bu zaten fantastik bir hikaye... sooo whatever!

"İşin sırrı yere serilmemekte."
"Hayır Kaz, işin sırrı, tekrar doğrulmakta."

Evet, Kaz. Tekrar doğrulma zamanı! İKİNCİ KİTAP HEMEN ÇIKABİLİR Mİ LÜTFEN? Ve hemen çevirisi de yapılırsa tadından yenmez hani Novella Dinamik?




İkinci kitap demişken bunu görmeniz şart! Ketterdam haritası!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder