9 Eylül 2016 Cuma

Yaz Biterken: Sweet Summer 2016 Kapsamında Okuduklarım


Uzun, sıcak, aşırı sıcak, sinir bozucu ve tempolu bir yazın ardından Eylül'ün gelmesiyle resmen ruhum nefes aldı. Uzun zamandır bloga bir şeyler eklemeye ya da yazmaya fırsatım olmamıştı. Hava hala sıcak olsa da serinliğin habercisi Eylül bana (grip dışında) iyi geldi sanırım.

Haziran başında bir delilikle, sevgili Derya (Vampirella) ile başlattığımız Sweet Summer 2016 etkinliği kapsamında on beş farklı başlık altında üç ayda on beş kitap okuma hedefi koymuştuk ama gelin görün ki Ağustos ayı dışında ben doğru düzgün kitap okuyamadım. Üç koca ayın sonunda bol bol kitap aldım, tbr listeme bol bol kitap ekledim ama çok az kitap okudum. Çünkü ben buyum. Kendimi şartlandırdığımda hedeflerimi tutturamıyorum. Ama Ağustos'ta iyi okudum, güzel okudum, mis gibi okudum. Fakat yine de etkinlik kapsamındaki okuma hedefime yetişemedim :( Neyse, sağlık olsun diyelim. Bir daha etkinlik yaparsam 500 sayfalık kitaplar, okumayacağımı bile bile on beş kitaplık hedef koymalar falan... bana yapamayacağımı hatırlatın olur mu?

Gelelim okuduğum kitaplara ve istatistiklere, önce kitaplar:

İçinden deniz geçen bir kitap:
A Thousand Salt of Kisses - 1/5  
(Bildiğiniz kötüydü yani, bitiremedim bile. Zamana yazık.)
YORUM

Bir yol hikayesi:
The Anatomical Shape of a Heart - 3/5  
(Fena değildi ama beklentilerimin altında kaldı.)
YORUM

Birden fazla yazara sahip bir kitap:
My True Love Gave to Me   
(%50 küsür okunmuş durumda. Henüz bitiremediğim için puanlama yapamıyorum ama özellikle birkaç yazarın öyküsüne bayıldım. Keşke öykü olarak kalmayıp romanlaşsa dediklerim de olmadı değil. Yorumladığımda detaylı bir şekilde anlatacağım bunların hangileri olduğunu.)

Okuduğun kitapta geçen bir kitap:
Harry Potter ve Felsefe Taşı - 5/5  
(Harry Potter serisine artık bu yaz başlamak istiyordum ve sanırım listede tek uydurabildiğim kategori buydu hahaha. Ama haksız mıyım? HP pek çok YA kitabında bahsi geçen bir kitap değil mi? Sadede gelelim; çok çok beğendim. Seriye devam edebilmek için can atıyorum.)

Bu yıl (Türkçe edisyonu) yayımlanan bir kitap:
Kibritleri Çok Seven Küçük Kız - 3/5  
(Tuhaf bir kitaptı. Her bir sayfasıyla.)
YORUM

Her zaman gitmek istediğin yerde geçen bir kitap: 
In the Hope of Memories - 5/5  
(Farklı, duygusal ve canlandırıcı bir etkisi var.)
YORUM 

Başladığın bir serinin devam kitabı:
In a Handful of Dust - 5/5 
(İlk kitaba oranla çok daha başarılıydı. Çok çok sevdim.)
YORUM

Kapağını beğendiğin bir kitap:
Kargalar Meclisi - 5/5  
(Bayıldım! Detaylı yorum yazacak vaktim olmadı henüz çünkü kitabın son sayfalarını Eylül ayına girdiğimiz günlerde hala okuyordum. Biraz hile yapmış olabilirim, ne olmuş yani? Neyse bu kitap dehşet güzel. Ocean's Eleven türü filmlere ve fantastik, Orta Dünya benzeri diyarlara hayransanız bu kitaba taparsınız.) 

Daha önce hiç okumadığın bir yazarın kitabı:
İçimdeki Müzik - 5/5
(Çok beğendim, karakterlere bayıldım.)
YORUM

Herkesin okuduğu ama senin ancak okuyabileceğin bir kitap:
Kafes - 4/5  
(Kurgu çok güzeldi ama eksikti be abi! Yani yazar gösterip gösterip kaçırdı sanki. Hikayede herkesin ölesiye korktuğu yaratıklar, varlıklar neydi, neyin nesiydi???)
YORUM

Kitaplığında uzun zamandır okunmayı bekleyen bir kitap:
Hayvan Çiftliği - 5/5  
(Müthiş etkileyiciydi.)
YORUM


Etkinlik istatistiklerine gelecek olursam;

15 kitaptan 2'si yarım (birini tercihen %70lerde bitirmeme kararı verdim) olmak üzere 11 kitap (kendimi çok eziklemişim ya, fena değil aslında) ve toplamda 3242 sayfa kitap okumuşum.

Ee sizler neler yaptınız? Yaz boyu neler okudunuz? Okuduklarım arasında sizin de okuduklarınız var mı? Ya da "Yok ya, bence iyi/kötü değildi" dedikleriniz?

Beni INSTAGRAM, TWITTER ve GOODREADS'te bulabilirsiniz. 

2 yorum:

  1. Bence çok iyi okumuşsun ya :) Ben 7 kitap okuyabildim sanırım. Cidden bu sene "tatilde çok kitap okuycam hihihi" düşüncemin yanına bile yaklaşamadım. Yine de kendime okuma maratonu yaptım. Okullar açılmadan belki hızlanır ve daha fazla kitap okurum diye bakalım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blog yazısından sonra anladım ki evet, iyi okmuşum ;) Bu yaz herkes biraz tutuktu sanırım. Seninki de hiç fena değil. Daha niceleri olsun. İyi okumalar ve hedefini tutturmada başarılar! :))

      Sil