25 Ekim 2016 Salı

Dosya: İnternet Ortamından Kitap Sayfalarına 'Alacakaranlık' Hayran Hikayeleri


Merhaba! Ne zamandır yapmak istediğim bir dosya konusuyla karşınızdayım. Sıkı bir Twilight hayran hikayeleri bağımlısı olarak bunu yapmak şart olmuştu. Hele de son birkaç yılda bu hayran hikayelerinin kitaplaşması ve ülkemizde Türkçe edisyonlarının çıkmasının ardından özellikle gerekliydi. Çoğu kişi okudukları kitabın bir Twilight hayran hikayesi olduğunu bilmiyor ya da öğrendiğinde "Hayır canım, olamaz" diyebiliyor ama aslında bu hayran hikayelerinin çoğu okunduğunda karakter yapıları ile (mesela her kurguda ismi farklı olsa da mutlaka bir Alice vardır hahaha) kendini belli edebilen cinsten kitaplar oluyor (birkaç istisna hariç).


Hayran hikayelerindeki kurguların, karakterlerin birebir Twilight kurgusu ve karakterleri ile aynı olmadığına garanti vererek hayran hikayesi türlerinin nasıl olduğunu belirteyim: Aşağıda listelediğim kitapların hepsi OOC yani karakter dışı ve AU, yani Twilight dünyası, vampir miti dışında alternatif bir evrende geçiyor. Yani Edward vampir değil. Ve hikayelerin pek çoğu, Twilight'ın aksine genç-yetişkin türünde değil, daha çok yetişkin ve hatta erotika olarak yazılmış.

Aslında hayran hikayeleri ortamı, benim gibi Twilight'da Edward'ı, yersiz kasıntıları yüzünden sevemeyenler için acayip eğlenceli olabiliyor. Çünkü hayran hikayeleri söz konusu olduğunda bir sürü çeşit Edward okuyabiliyorsunuz. Kulağa biraz creepy geliyor farkındayım haha!

Yani bir Edward hayal edin; sapkın cinsel zevklere sahip bir CEO (Evet, sen Mr. Grey), bir fotoğrafçı (Hello Duvardelen Simon), sahte olamayacak kadar iyi bir Romeo (Ethan, seviyoruz ama hakretsin), bir profesör (Emerson Hocam, büyüksün), gıcık mı gıcık bir çapkın (Bennett Ryan, tabii ki), bir Mafya prensi (biri Votka mı dedi? Carmine DeMarco) olsun. Kulağa eğlenceli gelmiyor mu? Gelmiyor mu?! Peki.


Hayran Hikayesi | Kitap | Türkçe Edisyonu | Yazar

Master of the Universe | Fifty Shades of Grey | Grinin Elli Tonu - E. L. James 

(Kitaplaştığında bu kadar patlama yaratacağını asla tahmin etmezdim. Evet, fandomda da oldukça popülerdi hatta en popüler hikayelerden biriydi ama ne bileyim, tek bir kelimesini bile değiştirmeden hikayeyi tüm amatörlüğüyle kitap olarak basmak... kolaya kaçmak gibi geliyor. Nihayetinde EL James'in kazandığı paralara da bakacak olursak iyi yazmak çok da önemli değilmiş gibi saçma bir olgu oluşuyor. Wattpad kitaplarının patlamasına şaşırmayalım yani. Örnek ortada.)

Edward Wallbanger | Wallbanger | Duvarların Dili Olsa -  Alice Clayton

(Bu hikaye de arkadaşlar arasında bizim için bir efsane. Nedenine değinmiyorum ama okuduğum en eğlenceli FF'lardan biriydi.)

University of Edward Masen | Gabriel's Inferno | Gabriel'in Cehennemi -  Sylvain Reynard 

(Üzerinden o kadar zaman geçti ki olayları tam hatırlayamıyorum bile. Ama Dante göndermelerine hayran kalmıştım o kesin.)

The Office | Beautiful Bastard | Harika Piç - Christina Lauren 

(Bu hikaye ile maceram çok komik aslında. Adını dahi duymamıştım ta ki sevgili dostum Zehra, "Aydan böyle bir FF var ama siteden kaldırılmış bana onu bulabilir misin?" diyene kadar. Hazır dosya elimdeyken okuyayım dediğim ve pişman olduğum bir hikaye. O zaman da sevmemiştim, kitap olarak okuduğumda da sevmedim. Hala okumadıysanız uzak durun.)

Puddle Jumping | Puddle Jumping | Yağmurla Gelen Mutluluk - Amber L. Johnson 

(Okumadım. Adını da duymamıştım ta ki Yabancı Yayınları Türkçe edisyonunu çıkarana kadar. Evet, ben de en az sizin kadar şaşırdım.)

The Diva Diaries | Bad Romeo | Sahte Romeo - Leisa Rayven

(Müptelası olduğum hikayelerden biriydi. Cumartesi günlerini iple çekme nedenim. Şimdi dönüp baktığımda tam bir umutsuz vaka olduğumu görebiliyorum hahaha)

The Submissive | The Submissive | İtaatkar - Tara Sue Me

(Okumadım. Hakkında hiçbir fikrim yok. Ama ülkemizde oldukça popüler oldu sanırım.) 

Yayınlanıp hemen kaldırıldığı için orijinal ismini bulamadım | Tangled | Karmakarışık - Emma Chase

(Twilight hayran hikayesi olarak birkaç bölüm yayınlandığını iddia edenler ve aynı kurguda bir de Roswell hayran hikayesi olduğunu iddia edenler var. Yani durum şaibeli. Fakat yazar verdiği bir röportajda bu hikayenin ilk önce bir hayran hikayesi olarak yazıldığını belirtmiş. Ben terchimi bir Twilight hikayesi olduğu yönünde kullanıyorum çünkü orijinal kurgu olduğunu düşünerek okuduğumda bile Dee bir Alice değil de nedir!? diye düşündüğümü dün gibi hatırlıyorum.) 

Hayran Hikayesi | Kitap | Yazar




C. J. Markusfeld

(Hem hayran hikayesi hem de kitap olarak okuduğum bir eser daha. Yine sadece isim ve karakterlerin dış özellikleri değiştirilerek kelimesi kelimesine basılan bir kitap. Her ne kadar sevsem de "online okuma şansım varken neden aynı şeyleri para verip okuyayım ki?" diye düşünmeden edemiyor insan. Yorum için tık tık.)

Living Backwards | Living Backwards - T



Glycerine | Hollywood & Vine - Olivia Evans 

(Absürd denibilecek karakterlere sahip, diyalogları ile kırıp geçiren bir erotika.)

Work of Art | The Inspiration - Ruth Clampett 

(Dramatik, takıntılı bir ressam ve sanat galerisi çalışanı arasındaki bir aşk hikayesini konu ediyor. Esas oğlan biraz daha az dramatik olsa en sevdiğim hikayelerden biri diyebilirdim. )


Poughkeepsie | Poughkeepsie - Debra Anastasia

The Misapprehension of Bella Swan | Pucked - Helena Hunting

Offside | Offside - Shay Savage

...diye sıralanır gider. O kadar çok ki, ben sadece gözüme ilişen, okuduğum ya da arkadaşlarımın okumam için önerdiği hikayeleri/kitapları sıraladım. Twilight hayran hikayesinden kitaplaşan diğer eserlere bu muhteşem kaynaktan göz atabilirsiniz. Eminim benim göz ardı ettiğim Türkçeleşmiş başka kitaplar da vardır. Listede Türkçesini bildikleriniz varsa mesajla belirtin lütfen :)

2 yorum:

  1. Bazılarını biliyordum ama puddle jumping'in de listede olduğunu görünce... Twilight olmasaymış nolurmuş bu piyasanın hali :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O benim de çok şaşırdığım bir kitap oldu! Twilight fanfictionları artısı ve eksisiyle yeni bir çığır açtı sektörde :)

      Sil