15 Ekim 2016 Cumartesi

Kitap Yorumu: Beautiful Music for Ugly Children (by Kirstin Cronn-Mills)

Orijinal Adı: Beautiful Music for Ugly Children
Yazarı: Kirstin Cronn-Mills
Türü: Genç Yetişkin, LGBTİ, Çağdaş Edebiyat
Baskı Yılı: Ekim, 2012
Sayfa Sayısı: 262

"Frekanslarımız 90.3, Radio KZUK 'Çirkin Çocuklara Güzel Şarkılar'dasınız. Ben Gabe. Yayınıma hoşgeldiniz."

Asıl adım Elizabeth ama ben bir erkeğim. Gabe. Ailem delirdiğimi düşünüyor ve dünyanın geri kalanı da onlara katılmaktan memnun. Fakat ben haklıyım. Tüm hayatım boyunca bir erkektim. 
Üzerine düşününce bir kaset gibiyim. Elizabeth benim A tarafım, herkesin bildiği şarkıların olduğu kısım, Gabe ise B tarafım - sık sık dinlenmeyen ama yine de güzel kalan.

Hadi biraz da B tarafımı dinleyelim.

Liz/Gabe, henüz anasıfındayken neden erkekler tuvaleti yerine kızlar tuvaletini kullanmak zorunda olduğuna anlam vermeyen, ilk regl olduğunda vücudunun ona yalan söylediğini düşünen, hayatının hiçbir anında bir kadın gibi hissetmeyen ve hep cinsiyetini sorgulayan bir transseksüel genç.
Liseden yeni mezun olan Liz hayatının geri kalanına Gabe olarak devam etmeye karar vermiştir. Ailesinin onu Gabe olarak kabullenmekte zorlanmaları, toplum baskısı, gelecek kaygısı... tüm bunların hepsi verdiği karardan şüphe duymasına neden olur. Bu zorlu dönemde kendi gibi davrandığı tek yer sunduğu radyo programıdır. Komşusu, müzik gurusu John'un yardımıyla başladığı radyo yayını Beautiful Music for Ugly Children bir süre sonra pek çok kişiye ulaşır. Yayını dinleyip onu destekleyen dinleyicilerden aldığı güçle kimliğini daha çok sahiplenir. O her zaman hissettiği kişi olacaktır: Gabe.

Geri planında tonlarca şarkı ile bezeli bu hikaye aslında anlatılmak isteneni sadece birkaç noktada çok güzel ortaya koyabiliyor. Gerisi "fazla" müzik bilgisi yüklemesi olduğundan sanırım beni pek sarmadı. O ruhu yakalamak için o şarkıları tek tek dinlemek ve bilmek gerek. Bu nedenle böylesi bir konuyu işlemesine rağmen biraz ruhsuz buldum. Sona doğru duygular tavan yapsa da beni genel olarak etkilemedi.

Kitabın sonunda transseksüellik ve eşcinsellik hakkındaki detaylı yazı ise oldukça bilgilendirici. Gabe'in geleceğinde olacakların habercisi. 


 

Beni INSTAGRAM, TWITTER, FACEBOOK ve GOODREADS'te bulabilirsiniz.  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder