31 Ocak 2017 Salı

Kitap Yorumu: The Distance Between Us | Kasie West

Orijinal Adı: The Distance Between Us 
Yazarı: Kasie West
Türü: Genç Yetişkin, Romantik
Baskı Yılı: Temmuz, 2013
Sayfa Sayısı: 312

On yedi yaşındaki Caymen Meyers, zenginleri adeta bir bilim projesi gibi inceliyordu. Yıllar süren deneyimlerden sonra vardığı sonuç şuydu; zenginler parayı işe yaramaz şeylere yatırmaktan başka bir işe yaramazlar, mesela annesinin dükkanındaki porselen bebeklere.

Xander Spence dükkana gelip büyükannesi için bir porselen bebek aldığında, Caymen'in onun bir zengin olduğunu anlaması pek de zor değil. Xander, tüm karizmasına rağmen Caymen'i gerçekten anlayan yegane insandı ama Caymen zeki bir kızdı; bu ilginin uzun sürmeyeceğinin farkındaydı. Annesinin uyarılarından aklında kalan bir şey varsa o da zenginlerin ilgisinin çabuk dağıldığıydu. Fakat Caymen ne kadar uzaklaştırmaya çalışırsa çalışsın Xander çat kapı gelmeye devam ediyordu ve tüm ümitsizliğine rağmen Caymen, Xander'ın arkadaşlığından keyif almaya başlamıştı.

Caymen, annesinin bu arkadaşlıktan haberinin olmaması gerektiğini düşünmüştü çünkü asla onaylamayacağını biliyordu. Annesi, Caymen'in varlıklı olmayan bir aileden gelen, yerel bir rock grubu yıldızıyla çıkmasını yeğleyen bir kadındı. Xander'ın ilgisi ve sadakati Caymen'i, zenginliğin bir karakter kusuru olmadığına ikna ettiğinde Caymen, paranın ilişkilerindeki rolünün tahmin ettiğinden daha fazla olduğunu fark etmeye başladı. Çünkü endişelenmesi gereken tek şey Xander değildi.

Farklı bir şeyler arayışı sırasında karşılaştım bu kitapla. Uzun zamandır Kasie West kitaplarına başlamak istiyordum zaten ama önceliğim bu kitap değildi, ne yalan söyleyeyim. Fakat "şöyle birkaç sayfa okuyayım sarmazsa sonra devam ederim," düşüncesiyle başlayıp (zorunlu aralar dışında) bir nefeste bitirdim. Zaten toplamda 5-6 saatlik bir okumayla bitebilecek bir kitap. Zira elinizden bırakamıyorsunuz. 

“Feelings can be the most costly thing in the universe.” 

Ben bu tarz romantik hikayeleri fazla seviyorum sanırım. Caymen ve Xander'ın tanışması, arkadaşlığı ve ilişkisi son zamanlarda yetişkin kitaplarında dahi bulamadığım bir gerçeklikle anlatılıyor. Tam da bu yüzden bazı genç-yetişkin kitaplarını çok seviyorum zaten. Mesela benim için Kasie West şimdiden bir Stephanie Perkins bir Rainbow Rowell klasmanına ulaştı. Hatta Stephanie Perkins'in boşluğunu Kasie West'le doldurabilirim. Çünkü inanılmaz sevimli karakterler yaratabiliyormuş onu keşfettim. 


“You two are the most in-love not-dating people I’ve met.” 

The Distance Between Us konusunda da bahsedildiği üzere zengin-fakir ayrımına değinen akıcı ve dramadan uzak tatlı mı tatlı bir romantik kurgu. Drama elbette var ama kesinlikle abartılı değil. Her şey dozunda ve gerçekçi. Sadece sonuna dair birkaç noktayı sevmedim. Resmen şapkadan çıkan büyükanne-büyükbaba olayı bence -her ne kadar kurguya hizmet etse de- kitabın gerçekçi yanını sekteye uğrattı. Biraz Türk dizisi senaryosu kıvamındaydı. Ama kitabı genel olarak aşırı sevdim ve karakterlere, özellikle sarcasmına kurban olduğum Caymen'a bayıldım! 


“My mom says before I turn eighteen she still has the right to murder me.” 
 
Okuyun, sevin, sevdirin bu tatlış kitabı :D


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder