8 Şubat 2017 Çarşamba

Kitap Yorumu: Milk and Honey | Rupi Kaur

Orijinal Adı: Milk and Honey
Yazarlar: Rupi Kaur 
Türü: Şiir, Feminizm 
Baskı Yılı: Kasım, 2014
Sayfa Sayısı: 204

Milk and Honey hayatta kalış üzerine yazılan şiir ve düzyazılardan oluşan bir kitap; şiddet, istismar, sevgi, kayıp ve feminizm deneyimleri hakkında.

Dört bölümden oluşuyor ve her bölüm farklı bir amaca hizmet ediyor; farklı bir acıyla mücadele edip, bir başka acıyı iyileştiriyor.

Milk and Honey, okurları hayatın en acı anlarına doğru yolculuğa çıkarıyor ve acının içindeki tatlı anları keşfetmelerini sağlıyor; çünkü hayat tatlı anılarla dolu, siz bakmaya gönüllü olun yeter.


İlk başlarda İngilizce şiir kitabı okuma fikri beni biraz ürkütse de yine de şansımı denemek istedim ve hiç de korktuğum gibi olmadığını gördüm çünkü Rupi Kaur'un dili basit ama etkileyici. Ben sevdim. Cümlelerini içimde bir yerlerde hissettim.

you give and give till
they pull everything out of you
and leave you empty

Milk and Honey'de anlatıcımız uğradığı tecavüzü en etkileyici şekilde vurguluyor ve ardından yaşadığı trajediyi en basit, en olağan cümlelerle aktarıyor. Milk and Honey tecavüz, yenilenme, aşk, ayrılık ve kendini bulmak üzerine bir feminist manifesto niteliğinde diyebiliriz. Eleştirecek çok bir şey yok, sizi yazarın dizeleriyle başbaşa bırakıyorum:

people go
but how
they left
always stay

love is not cruel
we are cruel

when i am sad
i don't cry i pour
when i am happy
i don't smile i glow
when i am angry
i don't yell i burn 

thinking it was you who gave me strength. wit. beauty. simply because you recognized it. as if i was already not these things before i mey you. as if i did not remain all these once you left.


3 yorum:

  1. Bu kitabı Türkiye'de bulamıyorum yurtdışından mı aldınız ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, ikinci el kitap satan yerlerden temin edebilirsiniz. Ben o şekilde temin etmiştim.

      Sevgiler,

      Hayri

      Sil
    2. Merhaba, ben epub versiyonunu okudum. Fakat satın almak isterseniz Türkiye'de Pandora.com.tr aracılığıyla yurtdışında getirtebilir ya da bookdepository'den ücretsiz kargo ile temin edebilirsiniz. Ve tabii Hayri Pirgon'un dediği gibi sahaflara göz atmakta yarar var.

      Sil