15 Mart 2017 Çarşamba

Kitap Alıntıları: Aristotle and Dante Discover the Secrets of the Universe | Benjamin Alire Sáenz

Geçtiğimiz hafta sonu bu kitabı okudum. Uzun zamandır listemdeydi ve bitirdikten sonra neden sürekli ertelediğimi sorguladım. Çünkü çok sevdim. Çoooook güzel hisler aktaran bir hikaye ve karakterler söz konusu. Psikolojik anlamda da çok etkileyici. Yorumu daha sonra gelecek ama önce birkaç alıntı... Naçizane çevirimle :)

"Neden üzgünüz ve kafamız karışık? Neden şiir okuyoruz? Neden bir resim gördüğümüzde ağlıyoruz? Neden sevdiğimizde kalbimizde bir ayaklanma başlıyor? Neden utanıyoruz? Midemizin altındaki arzu dediğimiz şey nedir?"

"Yüzmeyi bilmiyorsanız bir havuzda ne yaparsınız? Yüzmeyi öğrenirsiniz."

"Kendi başıma. Bu cümleye aşık olmuştum."

"Bir gün evrenin bütün sırlarını keşfedeceğim."


"Kuşlar neden var ki zaten?
"Bilmiyor musun?"
"Sanırım bilmiyorum."
"Kuşlar bize gökyüzü hakkında bir şeyler öğretmek için varlar."
"Buna mı inanıyorsun?"
"Evet."

"Serçeler gözyüzünden düşüyordu. Ve onları öldüren bendim."

"O kelimeler içimde yaşıyordu. Ve benden akıp gitmişti. Kelimeler kontrol edilebilecek bir şey değildir. Bazen edilemez."

"Annem ve babam elele tutuştu. O anda birinin elini tutmanın nasıl bir his olduğunu merak ettim. İddiaya varım birinin elinde tüm evrenin gizemini bulabilirdiniz."

"Gülümsemen geri dönmüş," dedi Dante.
"Gülümsemeler öyledir. Gelir ve giderler."

"Kendim hakkında bir şey keşfettim: içimde hiç de babam gibi değildim. Ben, içimde daha çok Dante gibiydim. Ve bu beni korkutuyordu."

"Karşı takıma oynuyor olmam, sevilmek için yalvaran bir ezik olduğum anlamına gelmiyordu. Kendime olan saygım bundan çok daha fazlaydı."

"Hiç aşık oldun mu?"
"Köpeğimi sayıyor muyuz?"

"Evrenin bir başka sırrı: Acı bazen ansızın ortaya çıkan fırtınadan bile güçlüdür. "

"Sevgi bana hep ağır gelmişti. Taşımam gereken bir yük gibi."

"Evrenin sırlarından biri de sanırım içgüdülerimizin aklımızdan daha baskın olduğuydu."

"Yaz güneşi benim gibi oğlanlar için değildi. Benim gibi oğlanlar yağmura aitti."

"Lise, bir romanın önsözüydü."

"Herkes seni yazıyordu. Ama mezun olduktan sonra artık sen kendini yazacaktın."


*Çeviriler bana aittir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder