13 Mart 2017 Pazartesi

Kitap Yorumu: Gerçek Hesap Bu! | Nejat İşler

Orijinal Adı: Gerçek Hesap Bu!
Yazarı: Nejat İşler
Yayınevi: Can Yayınları
Türü: Otobiyografi
Baskı Yılı: Mayıs, 2016
Sayfa Sayısı: 184

Gerçek hesap bu…
Söze gerek var mı?

“Kendi hikâyelerimizi anlatalım, gerçekleri
bizim gibi yaşayanları da anlatmak lazım.”

“Gerçekten istediğim şeyleri yapmak,
gerçekten istediğim yerde, gerçekten istediklerimle zamanımı değerlendirmek.
Tek isteğim ve halihazırda yaptığım şey bu.”

Söze gerek var.

Gerçek hesap bu!

Nejat İşler dizileri ve filmleri dolayısıyla sık sık, zevkle izlediğim, ekranlardan uzak kaldığında gözümün aradığı bir oyuncudur. Gerek yaşam tarzı gerek kişiliği itibariyle pek severim kendisini. Her ne kadar Fenerbahçeli olması hayal kırıklığı yaşatsa da tam bir Beşiktaşlı ruhu taşıdığına -ben de- inanıyorum. Hayat hikayesi yazmak için çok mu şey yaşamıştı ya da daha kaç yaşındasın ki hayat hikayesi yazıyorsun diye düşünceler olmadı değil ama dile kolay 20 küsür yıl tiyatro ve oyunculuk mesleği yapmış. Bakınca hala genç olduğuna inansak da adam artık orta yaşlı kategorisinde. Bir teklif gelmiş o da karınca kararınca yazmış aklındakileri. İyi de yapmış sanırım.

"İyi insanlara salak muamelesi yapmayı bıraktığın an iyi insan olacaksın, bu da sana yeter." 

Samimi ve kasmadan yazılan bir anlatım. Yaptığı hatalardan, sevdiği insanlardan, kaybettiklerinden bahsetmiş. Mesleğin çirkin tarafına değinmiş. Kazandığı iyi, güzel insanları anlatmış. Neden önemli olduklarına ısrarla değinmiş. Ve sanırım beni en etkileyen kısım da Tuncel Kurtiz ile ilgili olandı. Tuncel Kurtiz'le hiç tanışmadım ama her zaman tanışmışım gibi bir his verdi bana. Nejat İşler'in sözleri beni çok etkiledi.

Aile kavramından, babaların çocukların hayatındaki öneminden, arkadaşın ne büyük bir nimet olduğundan uzun uzun bahsetmiş. Zorlu bir dönemde zor şartlar altında burjuva gençliğiyle aynı sıraları paylaşmanın zorluğunu, ilk aşkını, son aşkını; Gümüşlük Spor'u anlatmış.

"Gerçekten istediğim şeyleri yapmak, gerçekten istediğim yerde, gerçekten istediklerimle zamanımı değerlendirmek. Tek istediğim ve halihazırda yaptığım şey bu..."

Ne de güzel yapıyor. Kıskanmamak elde değil.

Keyifle, yer yer gülerek, bazen gözlerim dolarak okudum. Okumadıysanız tavsiye edilir.


 


Beni INSTAGRAMTWITTERFACEBOOK ve GOODREADS'te bulabilirsiniz. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder