4 Nisan 2017 Salı

Kitap Yorumu: Aristotle and Dante Discover the Secrets of the World | Benjamin Alire Sáenz

Orijinal Adı: Aristotle and Dante Discover the Secrets of the World 
Yazarı: Benjamin Alire Sáenz
Türü: Genç Yetişkin, Romantik, LGBT
Baskı Yılı: Şubat, 2012 
Sayfa Sayısı: 359

Aristotle, ağabeyi hapishanede olan kızgın bir geçtir. Dante ise dünyaya farklı bir gözle bakan, bilmişin tekidir. İkili yüzme havuzunda ilk karşılaştıklarında aralarında hiçbir ortak nokta olmadığını düşünürler. Fakat yalnızlığı seven bu çocuklar beraber vakit geçirmeye başladıkça aralarında özel, hayatlarını değiştirecek, ömür boyu sürecek bir arkadaşlığın oluşmaya başladığını fark ederler. Bu süreçte Ari ve Dante, kendileri hakkında önemli gerçekleri öğrenecek ve olmak istedikleri kişiye karar verecekler.


Aristotle ve Dante'nin hikayesi beni benden aldı. Bu kadar naif, bu kadar gençliği anlayarak yazılmış çok az kitap vardır sanırım. Ari'nin karamsar ve kızgınlıklarla dolu dünyası, Dante'nin neşe ve sevgi dolu dünyasıyla çarpışıyor. Yine de ortak yolu bulup dost ve daha fazlası olmayı başarabiliyorlar. Sanırım bu anlamda bile çok başarılı bir mesajı var.

Kitap 80'lerde geçiyor; henüz akıllı cep telefonları ve bilgisayarlar yok. Hayat sokaklarda. Ari ve Dante de tam olarak bunu yapıyor; hayatı sokakta geze, dolaşa yaşıyor. Aralarındaki sohbetler, aileleri ile ilgili konuşmalar ve geleceklerine dair kaygıları aşırı samimi. Dante'nin çılgın ve bilgin düşünecelerini okurken nasıl eğlendiyesem, Ari'nin karamsar ve hisli iç diyaloglarını da okumaktan o kadar keyif aldım.

Yani kitap neresinden tutsan GÜZEL. Verdiği mesajlar, karakterler, diyaloglar... Her bir cümle sizi bir yerden vuruyor. Her bir karakter size hayatın anlamını hatırlatıyor. Yazarın yazım tarzı ve hikayenin psikolojik yönü sizi çok etkiliyor. O kadar ki Ari'nin rüyalarına kafa yormaktan rüya analizi yapar oldum çıktım 😁 Şaka bir yana, gerçekten üzerine düşünülerek, itina ile yazılmış bir kitap. Bir de devamı geliyormuş diye duydum, ne şahane!

N'olur okuyun!

Çünkü bu kitap Wattpad dünyasının karamsar, kadınları objeleştiren, erkekleri hede hödöleştiren hikayelerinden gençleri arındırabilecek bir sevgi hikayesi. Keşke yayınevleri, para kırmak adına basılan basit wattpad saçmalıklarını bir kenara bırakıp, böyle kitapları bekletmeden çıkarsa da gençler gerçekten onlara bir şeyler katabilecek kitaplar okusa.

Bu arada kitabın Türkçe hakları Altın Kitaplar'da diye duydum. Ama görünen o ki Altın Kitaplar çıkarmaktan vazgeçmiş... Ne diyelim? Your loss.

*Kitaptan alıntıların çevirisine buradan ulaşabilirsiniz.




Beni INSTAGRAMTWITTERFACEBOOK ve GOODREADS'te bulabilirsiniz. 

2 yorum:

  1. Şu koskoca yazıda katılmadığım tek bir kelime dahi yok. Bu kitap eşine çok az rastlanılır cinsten bir kitap. Kitapla ilgilien güzel şeylerden biri dilinin bu kadar sade ama anlam bakımından bu kadar yoğun olması. Hala böyle bir anlatım nasıl mümkün aklım almıyor.

    Bu kitabın çevrilmemesi yayınevinin kaybı cidden ama içimdeki bencil bir taraf bundan mutluluk duymuyor da değil. Normalde böyle değilimdir aslında sevdiğim kitapların herkesçe bilinmesini isterim ama bu kitap, Ari ile Dante bana özel olarak kalsınlar istiyorum :D

    Yorum ve alıntılar için teşekkürler :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. <3 Ben de sevdiğim şeyleri herkes okusun isterim, hatta zorla okuturum eşe dosta ama bazı kitaplar hakkaten herkesin eline düşmesin istiyor insan, hak veriyorum bu konuda. Yine de gençlerin beyinleri saçma sapan, sözümona aşk temalı kitaplardan arınmalı. Böyle şeyleri okumak onlara da iyi gelecektir eminim. Seveceklerini düşünmüyorum gerçi, belirli bir olguya alışanlara bu kitap çok saçma bile gelebilir. Ama dediğim gibi yeni bir olgu, yeni bir akım başlamalı artık.

      Sil